10 januari 2011

slalom

Hejsan

Jag börjar bli riktig säker på slalom, min ägare trodde nog aldrig att det skulle gå;P
I höstas när min ägare köpte pinnarna, gick det inte alls eller rättare sagt visade hon mig väldigt otydligt! jag fattade verkligen noll.
Men för några månader sedan lärde hon mig slalom mellan hennes ben, och det var hela skillnaden plötsligt förstod jag vad jag skulle göra med de dära pinnarna=)!!!

Lära in slalom mellan benen är lätt, min ägare satte mig på höger sida tog ett kliv fram och lockade mig att gå emellan. Detta upprepade hon några gånger  (under några dagar) tills jag gick igenom utan att bli lockad, då lade hon helt enkelt till ett steg och ytterligare ett osv.
På 3 dar kunde jag slalom mellan benen och snart även ordet slalom!.

Vet inte hur det kom sig, men senare tänkte min ägre göra ett försök till med agilityslalom. Snacka om hon blev förvånad när jag rundade pinnar (kanske inte helt rätt) när hon sa slalom och visade lite med handen!

Så om någon har svårt att komma igång med agilityslalom, försök att lära in benslalom först!

Tass Tass

Inga kommentarer: