5 juni 2012

Vi Vann!

Ny pinne i samlingen
Hemma vinst på Häverö  BK
Farten fanns i Söndags
Nu har det äntligen hänt, vårat del mål att stå högst upp på prispallen. Målet att komma högst där uppe satte vi efter förra tävlingen i Väsby då vi plockade vår tredje pinne i hoppklass, skönt när sina uppsatta mål inträffar.

Hemma tävling
Det var hemma tävling, och det betydde att Anna inte bara tävlade med mig untan att hon och husse var funktionärer samtidigt. Vi var på plats redan kl 7:00 på morgonen, 08:20 var det start för Large klasserna, då tillbringade jag tiden i bilen.  Anna satt i tältet och var skrivare, skrivare är att skriva ner fel som "ögonen" säger och tiden, brevid henne sitter ytterligare en person som gör samma sak men på en dator. Det var Anna som skrev på papper och Anki satt vid datan och Ylva var ögon, hon kollade på vad domaren visar.
Jennifer och Mellwin hade riktigt mycket otur, och fick inte med sig någon pinne denna gång heller, men det är så nära hela tiden.
det syntes var alla gått efter tävlingen!
Bilen *suck*
Anna tog ut och kissade mig ibland men så mycket mer blev det inte för mig. Tur i oturen var väl att ingen sol värmde bilen så lagom skönt var det i allafall, men mycket tråkigt. Vädret var inte riktigt det vi hade beställt, men vi hade nog de flesta sorter under dagen regn, spöregn, sol och  blåst.

Delat
När Large klasserna var klara, började fler hundar och människor komma, tävlingen var nämligen uppdelad så förmiddagen fram till ett tiden var det bara Large hundar. När det blev dags för oss mindre hundar kom faktiskt min "fan club" farmor faster och små tjejerna Alva Enja och Vilja, de hjälpte till som koppelbärare! super duktiga.

Hoppklass succé
Anna hade inga högre förväntningar på mig, hon visste inte om jag skulle explodera på banan eller om jag skulle fria till publiken, jag gjorde nog lite både och men bara i positiv bemärkelse. Jag hade ett ganska tidigt start nummer 7!
Jag och Anna gjorde vårt livs lopp, bästa tävlings loppet vi någonsin gjort felfritt och med fart! Anna gjorde alla sina byten enligt planen och slalom ingången blev riktigt riktigt fin. Tyvärr har jag inte den filmen här inne på bloggen då det var faster som filmade och den har vi inte fått än. Om du råkar vara vän med Anna inne på facebook, kan man se mitt rekord lopp där!
Jag exploderade i fart och friade till publiken genom att vara den snabbaste mopsmixen som någonsin sprungit på banan i Häverö!

Agility klasserna
Två lopp, fart men ingen koncentration kvar!
Anna är endå nöjd med loppen, då jag hade fart, vi har ju som bekant haft en del problem med fart. Första agility klass loppet skällde jag lite på en hund, fick en vägran på att jag inte tog tunneln utan sprang runt den skällande innan jag tog den, sedan när jag hoppat ett hinder och skall in i tunnel igen skäller jag lite igen. Båda loppen får jag femma på missade kontaktfält på nedgången på balansen, som sagt med fart kommer sådana problem. Sista loppet har jag på film och där kan ni se.
Anna tror att väntan i bilen och det uppfyllda målet (vinst) gjorde att vi inte hade den riktiga glöden. Jag hade blivit trött märkte Anna genom att jag runt banan, efter loppen var disträ och skällde på andra hundar, jag gör inte alls det på samma sätt när jag är pigg. Vi placerade oss som 8:a med 10 fel i Agilityklass B och i Agilityklass A blev det 15 fel och en 10:de placering.

Kolla gärna in loppet här nedan på länken:



Miqro och Nellie Grattis!
Anna blev glad då Miqro och hans tvåtassing kom för att tävla! och extra roligt var ju att han fick ta sin allra första pinne! De har knappt aldrig tävlat så en stor tassapplåd för det! Min tränings kompis Nellie, hon på andra sidan staketet gjorde samma otroliga bragd och tog sin allra första pinne hon också! Nu är det dags att skärpa till sig och plocka fler agility pinnar, har ju två kvar!



2 kommentarer:

Miqro sa...

Det här inlägget har jag ju också läst men missade visst att kommentera. STORT TACK för gratulation och omnämnande i din blogg :)
Grattis själv ;) Nu är det bara att börja plocka pinnar i agilityklassen ;)

Unknown sa...

Ni är ju super duktiga! Ja vi ska försöka få till det med kontaktfältet på balansen *suck* men man ska väl alltid ha något som försvårar det lite ;-)