30 juni 2012

Hälsa på Estelle

Men vi jyckar fick hälsa på grannen
Igår fick våra grannar vara hundvakt åt oss jyckar eftersom resten av flocken skulle åka till Skokloster för att hälsa på Estelle och hennes uppfödare. Vi hade det bra, och jag fick hänga med lilla dvärg pudeln "Pepsi" Åke och Nellie med de långa benen fick ut och gå på en promenix. Tidigare hade vi faktiskt varit på långpromenix med våran kompis Hubbe, det var Anna jag Åke Hubbe och Jenny. Anna sa när hon kom hem att hon saknat oss, tvåtassingarna har ju nästan alltid med oss när de ska ut och fara.

Skokloster
Anna husse och lillhusse fick det bra, och lite valpsjuka! Estelle var hundra gånger mysigare än på bild. Anna tog massa bilder med sin "riktiga" kamera, men hon har inte hunnit med att ladda in några än på datan. Jyckarna hos Wozilla´s shetland sheepdog var underbara både att se på och umgås med, framåt och nyfikna. Jag hade gärna varit med och smakat på pajerna och fikabrödet, Anna sa att det var gott och det Anna gillar brukar duga till mopsmixar också! Våra tvåtassingar fick hälsa försiktigt eftersom valparna fortfarnade var så små, de är bara 4 veckor! Estelle bet på strumpor och verkar visst bli en riktigt pälsig sak. Husse fick lära sig lite om hur man ställer ut en Sheltie, det ska bli roligt att se husse i utställningsringen, som förövrigt inte alls är rund utan fyrkantig *inte konstigt att kommunikationen mellan hund och människa går knas ibland*.

Vind hälsar på min lillhusse

Vind
Estelles pappa och matte var även där, och enligt tvåtassingarna skulle det inte vara helt fel om Estelle brås på sin far när det gäller fartigheten! Elin Husberg hans matte tävlar i agility och det har gått bra för pappa Vind, kolla in på länken.

Vind vinner hoppklass i Sigtuna-Märsta klass III

Tvåtassingarna känner verkligen att de valt rätt, och nu när allt känns så bra vill de bara att Estelle blir 8v och får komma hem och lära känna oss, mig och Åke  (och katterna) och som vi brukar säga:


"det finns en plats kvar i soffan"


Tack Gun och Sören för att ni gjort våra tvåtassingar så glada!
äta bör man!

2 kommentarer:

Marie sa...

Jag blir alldeles tårögd när jag läser det här inlägget, samtidigt som jag lyssnar på fin musik... Jag blir förstås lite avundsjuk också... Så himla mysigt och kul med en ny familjemedlem! Jag har sagt det förut men säger det igen: Det ska verkligen bli kul att följa utvecklingen av lilla Estelle! Förstår att tvåtassingarna var nöjda med besöket.

Unknown sa...

=)