17 februari 2011

kurs!

Tass Tass


"Burrrr" Knappast mycket varmare ute, även om det kändes mycket bättre mitt på dan idag! Idag var vi i Östhammar och tränade min flockbror på  skjutdörrarna som finns där han går på kurs. Jag fattar inte alls vad som skulle vara läskigt med dessa, men killar!!
Själv gick jag nästan av utav min totala glädje! Anna och Mattias handlade lite i butiken och fikade medans vi hundar skulle slappna av, det gick ganska bra för oss båda!
Anna köpte ny "grej" att ha mina belöningar i, och måste säga att den var klart mer effektiv! belöningen kändes mer "överraskande" innan höll hon på och fumla...ni ser hur den ser ut i ett annat inlägg!=)


Vi har kört stenhårt på "gå fint" idag, riktigt kämpigt att hänga med i svängarna, men jag gillade utmaningen. På kvällspromenixen blev jag lite "rädd vid två tillfällen och skällde till på två personer vid två olika tillfällen! Senare på promenixen såg jag fler som jag helst hade sagt till lite, men jag lät bli och fick beröm i stället!
Anna var duktig och tog med sig grejen som låter " klick"  jag tycker den är så bra! när jag listar ut vad Anna vill så kommer "klick" och sedan något gott!


Extra roligt kommer det bli nu i Mars! varför undrar ni? Jo jag ska börja på kurs (fortsättnings kurs mer stabilitet) och tänk att Åke ska få bli min kurskamrat! Visserligen tror jag att jag grejar många moment, men det är alltid skillnad på att göra det hemma!
sedan så vill Anna att momenten verkligen skall fästa, och så är det lättare med att hålla motivationen uppe när man går på kurs.
I östhammar har de en jätte bra tjej som heter Camilla som håller i kurser, jag och Anna har gått en där tidigare, när jag fortfarande var en hopplös liten galen valp. Bästa är att kursen till största delen sker inomhus!! underbart eftersom vintern säkert håller isig ett bra tag till..tyvärr! Men sen när det är snö fritt och mer vår, blir det nybörjar kurs i agility! (längtar)


Tass Tass






kolla in Camillas blogg:


www.blogg.cfshundkontakt.se/

Inga kommentarer: