1 februari 2011

hund gänget

Tass Tass


kanske finns det hopp om en vår snart?
Ett litet vårtecken kan vara att Anna, jag ,Åke och husse Mattias träffade delar ur "hundgänget".
Ellas ägare ringde, och hipp som happ blev det en skojig kvällspromenix med ett gäng hundar och deras ägare.


Vi övade hundmöten, det är  svårt  att hålla fokus på rätt person, men jag kan det ganska bra när vi går framåt, eller helt enkelt rör på oss.
Jag upplever det nästan omöjligt om vi sitter still för länge! då går jag nästan av utav glädje! Anna tjatar om att vi ska träna passivitet, men hon är lite dålig på att göra det.
Varför hon har svårt med det?, jag tror hon  har lite svårt att "bara vara" så följden blir att jag är lite likadan.


När det blir varmare ska vi öva mer på passivitet, sätta oss på centrum och inte göra någonting alls, tills jag är helt lugn (Anna behöver lite sån träning hon också)


När vi tränat lite på hundmöten så gick vi på en "längre" promenad tillsammans. Jag gick både lös och i koppel och höll mig nära Anna mest hela tiden. Skällde inte på något, och var ganska duktig mest hela tiden.


Nu när våren kommer hoppas jag att hundträffarna blir som före vintern, en gång i veckan! Det är så roligt att få jobba.


Tidigare idag filmade jag och Anna lite, så i morgon kommer en film med lite fler trix träning tex Städa, pang du är död mm hoppas det kan inspirera någon att "jobba" mer med sina hundar, jag lovar vi älskar det!




Tass Tass
Jag är inte en lika stor stjärna som Liz......än

Inga kommentarer: