10 mars 2011

Miljöträna!

Tass Tass (inte hände detta idag, men jag ville visa hur de dära blåa grejerna såg ut)


Idag har det varit en tokig dag! Det började med bil resa med Forden till Norrtälje, vilket inte är så konstigt då vi brukar åka och hälsa på extramatte och husse på Månvägen. Idag åkte vi inte dit utan till något som heter busstation, massor av härliga dofter och människor och ljud överallt! Helt plötsligt går vi ifrån Åke och Mattias och hoppar på en långblå bilsak, men med massor av människor på! Jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till men Anna var lugn så jag litade på hennes förmåga=) (har åkt långblå sak förr) efter att ha åkt en bra stund var det dax att gå av Stockholm hette det visst och är Sveriges huvudstad? hur som helst var det galet ljud och lukter och mer ljud, Anna sa att jag fick nosa runt lite och det gjorde jag mer än gärna, men med lite "rak" svans.
Efter ett tag gick vi ner i marken! jag lovar, trappa rakt ner i marken! Anna var lugn så jag hakade på och förundrades av alla människor som kom överallt i från. När vi kom till en trappa som rörde sig (det är sant!) fick jag vara i famnen på Anna, hon sa något om att hon inte ville att jag fastande.
Där nere under marken var det mycket skönare än ute och ganska rymligt. Osäker blev jag när ljudet blev högt och en långblå bilsak utan hjul kom farande heter visst tunnelbana? passar ju ganska bra då den tycktes åka i tunnlar! När Anna gick mot blåsaken var jag ytterst tveksam och stretade lite, men mina 6,5kg väger lätt mot min Anna som säkert väger 50kg!!!
Väl inne i blåsaken var det lite skumt speciellt när dörrarna stängdes, Anna distraherade mig och gjorde både sitt ,sitt fint och snurra..och det var inget problem alls! Efter några stopp kändes det riktigt roligt folk gick på och gick av. Det var mycket att titta på.




Vid Slussen (tyckte Anna sa så) skulle vi byta blåsak då tränade vi på olika saker sitta "hårt" dansa sitt fint mm. Anna verkade stolt över mig då jag kunde behålla fokus fast det kom blåsaker på båda sidor om oss!
Flera människor undrade vad jag var för ras, och berömde mitt utseende!
Anna min människa skulle på "möte" och träffa sin fotograf chef så vi gick i ett fint område med massor av härliga kissfläckar, Anna fick vara ganska bestämd då den nya miljön gjorde det mycket svårare att hålla fokus. Under själva mötet fick jag ligga still och inte hälsa (det var jobbigt!) men jag somnade i slutet, och då överraskade Anna mig med att få göra några av mina konster! Underbart att få trixa lite ! Thomas blev lite "impad" (det trotts att han inte gillar hundar!)
Hem resan gick om möjligt ännu bättre, mötte några argsinta stadshundar (ingen hyfs alls!) Miljöträning är ganska så roligt men trött blir man=) jag har sovit och sovit sedan jag kommit hem.
En heldag med min människa i Stockholm var en ganska så händelsefull dag!


Tass Tass

Inga kommentarer: