10 mars 2011

Kontakt och Vardag fortsättning .1

Tass Tass
Nu har vi varit på kurs *jippi* det var riktigt roligt! Jag reagerade direkt när vi kom fram och höll som vanligt på att gå av av ren glädje!
Vi är 8st hundar och deras ägare, alla var jätte duktiga, och jag skötte mig bättre än Anna vågat hoppats på.
Den här första gången jobbade vi med:
U-sväng
Sitt (sitta hårt)
Ligga (hårt)
Stå ( Anna har inte lärt mig det så vi har börjat öva på det!)
Passivitet i koppel (Jag var lite av en katastrof, men vad gör man inte när man är skitnödig)


Vi fick i läxa:
Passivitet och att lära oss stå. Vi kommer att köra så det sitter skapligt tills nästa ! Sen vi som har klicker skulle jobba med u-sväng utan att  ägaren visar, det kommer nog bli lite svårt.


Hur som helst var det väldigt jobbigt  att kursa, Åke som gick dubbel pass i går tyckte jag lite synd om. Mattias och Åke satt och övade passivitet nästan hela tiden och det såg nästan ut som om Åke somna.



zzzzzz efter kursen sov jag väldigt bra!
 Tass Tass

Inga kommentarer: