30 maj 2011

agility kursavslutning

mmmm...tränings godis!
 Tass Tass
Idag var det sista tillfället på den roliga agilitykursen! *suck* det har verkligen varit en bra kurs där både vi hundar och våra tvåtassingar lärt oss massa med nyttiga saker. Vår instruktör Ingrid har berömt vår grupp, då alla verkligen har utvecklats positivt. Min Anna och jag har verkligen börjat få upp mer förståelse och farten har ökat och ökat.
Idag tränade vi mer tillsammans och tittade på varandra när vi sprang på "banan" tvåtassingarna fick öva på olika byten och hjälp med hur de ska hålla koll på ben och armar! Anna strulade till det lite här och var, men det gick endå skapligt bra för mig, börjar kunna tyda min människa.
Jag måste VERKLIGEN öva på att varva ner mellan passen, jag på G hela tiden! Anna vill hitta en lagom nivå på det hela.

 I pausen blev det fika för tvåtassingarna och Ingrid bjöd på tårta! Fortsättningskursen kommer att dra i gång redan första måndagen i Augusti! *längtar*
Men vi kommer att träna både hemma och på klubben under sommaren. I morgon skall vi på en extra övning, då en jätte duktig tvåtassing ska komma  till klubben för att visa oss lite övningar! kanske blir det lite för knepigt för mig och Anna, men vi hoppas att lära oss något!
Ben! älskade ben!

Inga kommentarer: