5 maj 2011

Tidsbrist och tävling

Tass Tass
Hej hopp nu var det länge sedan jag uppdaterade mig här på bloggen, min tvåtassing Anna alias min tränare har haft lite fullt upp med jobb och annat så 1 vecka utan riktig träning. I måndags var det tillfälle 4 på agilitykursen, och tyvärr så missade vi den för att Anna jobbade kväll *morrrr*

Tävling i Häverö
Nu är det i allafall spikat på onsdag nästa vecka ska vi tävla för första gången, jag vet inte riktigt vad det innebär men vad jag förstår så är det massa sköna hinder!
Visserligen har jag inte tränat på en full bana, och med alla hinder och det är faktiskt så att jag inte riktigt än kan ta vippbrädan själv, och har aldrig haft A - hindret i en kombo! Anna säger att vi kommer att bli diskade men att det är bra att pröva på känslan att tävla..och se om det är något för oss.
Hur som helst kommer det att bli spännande, jag vet inte riktigt om jag är en stor small eller en liten medium?

Veckan som gick
Skogen, lite hundgängs träff, promenix med Hubbe och  mycket soffmys kan man väl sammanfatta veckan som gick. Anna har redan tröttnat på den nya kylan som vaknade till liv lagom till vår månaden Maj!
Åke har vuxit till sig och börjar svara bra på Mattias träning, vilket känns skönt då kan jag och Anna träna lite mer ostört;)

Kolla in mitt nya trix, Anna har varit lite seg på trixfronten men hon har tagit tass på att vi ska bli bättre.

Tass Tass
Tävlings nerver?

Inga kommentarer: