12 maj 2011

Inofficiell kvällstävling Häverö

Tass Tass

I går var jag med i min första agility tävling hemma på Häverö BK, vi ställde upp ibåde hopp och agility klassen. Min Anna som även hjälpte till lite genom att vara hindervakt gjorde att vi redan kl 1700 var på klubben så det blev en lång kväll för mig! Anna tyckte jag var lite skällig på de andra hundarna men jag lungnade ner mig allt eftersom tiden gick. Vår instruktör på agility kursen skulle bli tävlingsledare Ingrid Andersson, examineras som det så fint låter!

Det var mycket nytt för både mig och Anna! Innan vi kommit till klubben tror jag att Anna var lite nervös? men hon verkade mer sig själv när vi väl hade kommit till klubben. Nellies ägare Pernilla var förste tidtagare under hela tävlingen! hon skötte sig väldigt bra!


mycket att hålla koll på
Min två lopp:
Agilityklass
Det gick över förväntan, Anna trodde nog att jag skulle försöka hälsa på andra hundar och människor en del satt så nära banan. Jag missade på däcket hoppade genom ramen och när vi skulle ta om hindret så gena jag genom ramen igen (diskad) vi fortsatte och jag kunde tyda Anna ganska bra även om det var lite svårt ibland att fatta vart jag skulle ( men tog rätt väg) på slalomen gick jag ur för tidigt (2gånger tror jag) men jag klarade det på sista, jag surra lite vid tunneln men både platten (som har varit lite knepig) och vippen gick bra!

Hoppklass
Här gick det bättre tyckte Anna, men tror att hon bara visade bättre! jag diskade mig genom att åka hoppa två gånger över samma hinder men det var nog mest för  att Anna blev så passiv! strulade till det med slalomen igen! Anna gjorde inte som när vi tränat så var jag nog lite stressad och trött.

Det var väldigt roligt att tävla och det var roligt att husse och farmor var publik, och de tyckte jag var bäst! Vi har redan anmält oss till agility tävlingen den 5 Juni på Häverö BK, vår första officiella tävling.

Domaren försökte mäta mig, men hon ville att det skulle vara två domare, när hon mätte fick hon mig både till 34,2 och 35 så vi får se vilken storlek jag kommer att tillhöra!=)
banvandring L

Inga kommentarer: