26 maj 2011

video: träningsbana på Häverö

Tass Tass
"det är mycket nu" är förklaringen till att min tvåtassning inte har hunnit skriva åt mig här inne på bloggen, Anna har haft mycket på jobbet så har hon haft en heldel att pyssla med hemma i vår trädgård.

Agility kursen har rullat på varje Måndag, och jag har verkligen älskat att få komma till planen och träna! Det verkar som om det även kommer att bli en fortsättnings kurs redan i början av Augusti, på den går man mer in på hur tvåtassingarna skall styra oss hundar på bästa sätt! Det kan min Anna verkligen behöva, hon kan ha lite svårt att hålla styr på fötter och armar*fniss*

Idag var min Anna ledig så vi åkte upp till klubben för att träna lite, vi hade sällskap av Ingrid som även hon tränade sin snygga shelti! Ingrid är vår instruktör på måndagar och hon lär både mig och Anna en massa agility grejer! Träningen idag gick bra, jag har lite svårt med slalom när den kommer i en bana, och så är  jag lite snabb på kontaktfälten, och då speciellt på A-hindret..Anna har sagt att vi ska köra mycket sån träning närmaste tiden! Vi har som mål att inte bli diskade i ett lopp av de tre som vi har anmält oss till den 5 juni på Häverö BK! vi får se hur det går med slalomen, jag blev lite stressad sist.. Här kommer en liten film från vår träningsbana!

Inga kommentarer: