14 januari 2013

Givetvis, Malin

Kurs i Lång-100
Nu har kursen med Malin Elfström kommit igång, kul och svårt.
Det som är svårt, är det som blir så självklart när Malin visar och säger.
 
Hoppteknik
 Hoppteknik stod på schemat, och det var flera olika stationer. Det som vi gör "fel" är att Anna ofta kommer för långt fram i sväng så att det blir oflyt och onödigt vyiga svängar, hon går liksom med för långt så hon måste försöka korta ner sig lite och tajma bättre med mig och min fart. Anna har även en förmåga att belöna lite fel, alltså hon låter mig efter sväng sakta in för att få min belöning. Anna ska låta mig hålla farten och få mig att gasa fram till henne, när Anna fortfarande är i rörelse. Tror vi skulle vinna mycket på att träna lite extra på fart till belöning. I teorin vet vi redan detta, Anna i allafall men att det ska vara så svårt med något så enkelt i praktiken? Belöning på rätt ställe, det gäller ju bara att hitta det rätta stället och försvåra momentet ju längre vi kommer i inlärningen..se så lätt det är att skriva det i text?! Vi funderar lite på vad vi vill ha ut på vår "egen tid" vad är vi sämst på? Hur som helst gav tillfället några extragrå till Anna, på onsdag ska vi försöka jobba med belöningen på rätt ställe, rätt fart och mer tajming:-)
Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer: