5 januari 2013

tävlingskurs Malin Elfström

L-100 hallen
 
Under December 2012 gick vi på en kurs för Malin Elfström, den kursen var banträning och vi var med vid två tillfällen. Det är alltid givande att gå kurs, Anna som alltid varit lite av den förvirrade sorten behöver all input hon kan få för att få koll på sina armar och, ben.
 
 
Tajt
Min förare har lite svårt att få fart på mig, och hon hoppas att kursen vi ska gå nu kan ge henne mer verktyg för att jobba upp min fart i kurvor och att jag inte ska välja så yviga svängar. Om vi någonsin ska komma runt en klassIII bana så behöver hon kunna styra mig lite tajtare. Hur man tränar in tajtheten har vi säkert fått veta, men kanske inte fattat.
Kurs
hundsport.se VM guld 2010
Teknikträning banträning och lite privatträning ska ingå i kursen, och Anna funderar lite på vad hon vill ha i vår privat träning, kanske lite grundträning i inlärning av tajtare svängar med fart? hur det nu ska gå till, men vad Anna tror är det att när man övar in ny teknik så blir "hunden" alltså jag till en början lite långsam till det att jag vet hur det hela ska gå till.
 Skönt att vi fick den sista platsen i kvällsgruppen, fyra tillfällen att öva lite extra!  Bilden här intill visar glada landslaget 2010, när de tog hem guldet. Klicka på länken under bilden för att läsa mer inne på hundsport.se.
 
Träningsgrupp
Anna har även anmält oss till en träningsgrupp i Långhundra, varje onsdags kväll kommer vi ett antal veckor framöver kunna träna inomhus. Fokus under dessa timmar kommer nog att bli teknikträning samt endel kontaktfältsträning.
 
Jag brukar ju löpa under tidiga våren så vi får väl hoppas att löpet inte kommer och stör i kursen, det är ju inte så roligt att träna i trosor. Ser vi tillbaka ett år så borde vi vara betydligt mer rustade för att köra igång tävlingssäsongen 2013, massor av torr inomhus träning istället för sandstället vi höll till på vintern 2011/12.
toppform 2013?

Inga kommentarer: