27 januari 2014

"Klick"

Ny Vecka! (igen)
 
Idag blev det en stund med fotografering! Jag älskar dessa stunder! Det som är viktigt när man jobbar med att fota sin fyrfota vän, är att du som tvåtassing inte får övergå till att endast vara fotograf! Lättare sagt än gjort, men viktigt om du vill att ni ska vara ett team!
 
Anna har ju "klickat" in mig med kameran, och då bokstavligt! När blixten slog i början fick jag oavsett resultat en godis!
 
Idag och flera år senare är jag alltid redo för lite bilder. När Anna fotar är hon mest min "tränare" och i andra hand "fotograf" även om hon inte få till det som hon vill är hon positiv och gör stunden till något överraskande och trevligt!  Jag jobbar ju även bäst när hon slänger "lov ord" till mig så som:
 
"JJJAAAA, BRRRAAAA"    "STANNA"     "FFFIIINNNT"
 
Idag fick det bli några enkla städbilder. Bra att öva in tricks för att sedan föreviga dessa! Men tänk på om ni inte har någon hjälpreda så är själva fotograferingen en ökning i tricket.
 
Belöningen är minst lika viktig vid foto som vid annan träning, det kan vara lek godis kramar..ja något som uppskattas av din hund. Anna vet att godis funkar bäst på mig.

Inga kommentarer: