15 januari 2014

Lite cirkus

Alla är clowner, alla utom Åke

Idag när Anna kom hem från affären hade hon ett lustigt litet paket/påse med runda grejer med snören i, först trodde jag att det var något ätbart (så typiskt mig)
Alla vi hundar var väldigt nyfikna när hon satte sig på köksgolvet med de dära röda grejerna klicker och godis.

Jag var mest på tå och trängde mig fram för att jag förstod snabbast att det fanns godis att tjäna. Estelle var lite tveksam vid första mötet så hon fick klick och godis bara hon nosa lite på de röda bollarna. Jag fick också några lätta godisar ett par gånger, men jag som är van vid grejer på nosen fick snabbt på mig bollen på näsan (så gott det går på min lilla lilla nos) Anna krävde ett par sekunder med bollen på näsan och jag klarade uppgiften galant. Estelle satt hela tiden precis bredvid mig och blev mer och mer intresserad av bollen och hur man skulle förtjäna godis.Hon är kvicktänkt och efter en stund klarade hon längre stund än mig, men det är lite orättvist då bollen satt så bra på hennes smala nos! Åke var ganska intresserad han också, men han ville inte ha med bollen att göra han ville bra få godis, helt gratis..(lite typiskt Åke)
Anna var lite tålmodig och han fick några klick då han råkade nosa lite hastigt på bollen, det lär ta lång tid innan han godkänner bollen på näsan..om någonsin. Bollen är ingen boll utan en lösnäsa en så som clowner har på sig på cirkus, Anna fick nån idé om att det kan bli lite söta bilder. Vi ska få öva lite i morgon också sen kanske vi är redo för lite fotografering, ja alla utom Åke.

Inga kommentarer: