19 januari 2014

Hundhäng & barhäng

Orättvisor och upprättelse

I lördags trodde jag inte mina klotrunda mopsmix ögon när husse Anna kopplade Åke och Estelle och inte mig!!

Jag fick stanna hemma och vakta lillhusse, hmff.. jag sloka med svansen och tyckte det kändes oförskämt orättvist. Jacobs kusin Alva skulle ha kalas och då tyckte de två tvåtassingarna att jag kunde stanna hemma. Det gick fint för de andra på kalaset, hörde om två otäcka katter god glass och fisvänlig miljö. Kanske hade jag tur som fick vara hemma, vi har tillräckligt med otäcka katter här och fräser de inte iallafall.

Oboy så glad jag blev när de kom hem! Och oboy så kul det kändes när de kopplade mig och lämna de andra två hemma och vi, husse jag och Anna hoppa in i gulafaran! När vi åkt ett litet tag så blev det till att hoppa ur bilen! Vilken fest, jag lukta runt och var riktigt nyfiken. Husse öppna en grind och det första jag möts av är en grå bjässe och en hiskligt massor av andra hundar, några var bekanta många okända! Tvåtassingar att hälsa på fanns det gott om också! Jag har ju alltid varit lite mer för människor än för djur. Anna släppt mig lös och jag kolla runt lite och hälsa lite fint på de andra hundarna. Tvåtassingarna mumsa på korv och det ville helst jag också göra. Vi var hemma hos Annas tidigare arbetskamrat som slutat för att bara jobba med hundar! Hon har liksom dagis och hundpensionat och är jätte duktig med hundar. Husse jobbar på samma ställe som Lindas man Danne. Jag blev jättelycklig när vi gick in, vi var säkert 15 hundar och lite mer folk! Husse och Anna umgicks med folk och pratade massor, jag kollade runt och satt i lite olika knän under kvällen. En stor svart kille blev lite förtjust i mig, jag var inte riktigt intresserad men han var envis med sin nos. Jag visade lite tricks men kände mig inte riktigt bekväm med att hundar var så nära mina godisar, alltså jag blir inte arg utan mer osäker och tänker "nja..tänk om nån blir sur när jag får godis" Det var fotboll på tve och sen blev det ölprovning, då satt jag med Anna i baren. Husses eko öl som var med i provningen kom sist! Det var en rolig dag/kväll som vi gärna gör om. Bilderna har jag fått låna av Linda Sjöberg (tack) ska länka till hennes sida men vet inte riktigt hur man gör från mobilen.






Inga kommentarer: