9 januari 2014

MY DOG 2014

Många intryck och många godisar
Helgen var riktigt kul och intensiv, jag hade inte helt koll på vad vi skulle göra men mitt sjätte mopsmixsinne skvallrade i alla fall om att det skulle vara något spännande.

Luften i Göteborg påminner ganska mycket om luften hemma, det som skilde mest var antalet bilar människor och ljud! Jag som löper blir väldigt sugen på att små kissa och läsa tidningen, det vill säga  nosa på/i varje hörn av allt som någon annan hund har kissat på!
 Det första som hände innanför dörrarna på mässan var det först en kontroll av vaccinationsintyget innan man kom in i stora, stora rum med minst lika många hundar som tvåtassingar! Jag skötte mig exemplariskt och Anna var så stolt över mig. Många knasiga raser av oss hundar finns det, långnosiga kortnosiga långhåriga fläckiga nakna..verkar liksom finnas hur många som helst!
Doggy Feelgood Montern så lite ut som en segelbåt, fin och nästan som gräs runt om!på Tve apparater runt om visade de min facebookfilm, den där jag och Anna försöker locka andra att börja ha kul, som vi har när vi tränar!
 Anna jag och husse hälsade om pratade lite, och Anna fick byta kläder och vips såg hon likadan ut som de som jobbade i den fina montern. Jag pratade inte så mycket, utan sniffade mest på godis påsar!
3x3= panik+5minuter
= Trickvisning
Vi hade "jobb" 3 gånger på Lördagen och 3 gånger på Söndagen! Vi jobbade med att visa mina fina tricks, Annas röst lät jättehögt om hade nån liten grej vid sin mun, typ som en mygga! När hon pratade i den stannade det massor av människor som ville kolla på och få tips om tricksträning! Jag gjorde rätt och jobbade proffsigt, Anna påstår att jag verkar känna på mig att vi "kör på riktigt" men jag skulle nog påstå att det är Anna som är bestämd och tydlig när det är någon som tittar på. Anna mådde riktigt dåligt 5minuter innan varje trickvisning, hon hade lite panik, men på insidan. När hon väl börja prata (som vi vet att hon är väldigt bra på) så släppte paniken och hon körde på. Hon säger att det är helt och hållet min förtjänst, men jag skulle nog säga att det är vi tillsammans som är hela grejen...
Anna Disenmark och Alice Levander.

                                                foto: Marcus Söderström

Inga kommentarer: