11 januari 2014

Lokalkändis


Norrtelje Tidningen

I torsdags fick vi besök av Norrtelje tidningen NT som hade fått in ett tips! Tipset handlade om mig, en tricks glad tjej mopsmix som skulle få åka till My Dog i Göteborg och visa tricks. Vi undrade givetvis vilka det var som hade tipsat och det visade sig vara farmor och farfar, husses mamma Christina och pappa Mats Disenmark. Klockan var nästan på pricken den avtalade tiden, 10:30 då de dök upp och knackade på vår dörr. Knacka på dörren hos oss är verkligen en ljudlig historia och jag är nog minst lika skyldig som de andra världsmästarna i flocken. Så efter ett antal:
 
 "voff, voff, voff"
 
Reportaget gjort  av: text:Sara Borg, foto:Måna J Roos
bjöd Anna in de främmande  tvåtassingarna, de hälsade på oss och slog sig ner i köket. Anna bjöd på kaffe och så började låta:
 
"bla..bla...bla..bla..bla..bla..bla..bla..."
 
Anna pratade på och måste vara lika mycket världsmästare i prata som vi hundar i skällkunskap. Min Anna tycker om att få prata hund, och särskilt om mig. Vi hundar fick vila lite och medans de fikade fick vi mumsa på ben.
Efter en väldans massa "bla..bla.." var det dags att gå ut i trädgården, den ena av de två skulle fotografera och filma oss. De andra två fick stanna inne, alltså mina vänner Estelle och Åke, det var bara JAG och ANNA som skulle vara med *ler med hela trubbnosen*
Jag var inte lika mycket på hugget som jag kan vara, men efter helgen och mitt i  mitt löp så får vi vara glad att jag orkade med att tricksa.
 
Förvånade
I fredags morse ringde mormor och skvallrade att vi kommit i tidningen och berättade hur det var Rolf som hade sett oss först. Rolf hade sagt:
 
"Den dära Alice"
 
Vi blev väldigt förvånade både jag och Anna då vi hade tänkt att det skulle bli en liten notis, och sen fick se att det blev både en puff på framsidan och två sidor inne i tidningen. Glada och förvånade som livade upp fredagen lite extra i snöfallet som tyckte 10/1 2014 var en bra dag på nya året att komma...
På facebook hade Ingrid fotat av tidningen så vi kunde tjuvtitta lite innan vi köpte oss en egen tidning. Vi blev nöjda med reportaget och Anna kände sig lättad att hon inte behövde vara med på någon stor bild. Vågat av Anna att skvallra om vårat mål, ta oss till SM!! Visst skulle det vara coolt om vi skulle ta oss dit, Anna med sina två vänsterfötter och jag en mopsmix?



Inga kommentarer: