16 januari 2014

Strössel på

Idag var vi hundar hemma med husse som inte varit helt kry, men klart "tummenupp" på detta oväntade sällskap, då vi får ha en värmedyna i soffan.

Ny ovana
Husse var lite hård på mig idag, jag har vid två tillfällen gjort intrång på förbjuden mark. I vårat hus rör vi oss rätt ohindrat, Anna och husses sovrum är enda rummet som är stängd hela dan (vi får dock tillbringa natten där) vardagsrummet är stängt samma tider som de jobbar. Det är två flocksyskon till mig som gjort denna lag gällande då Åke och Estelle inte kan låta filtar och kuddar ligga hela och fina, de har fetisch på att nagga kanter eller göra råtthål på filtarna.Nu har det tillkommit ett område extra, lillhusses rum som just nu tillhör kattungen, hennes "safeplace" de har satt upp ett löst galler men som jag kan rasa ibland.

Vart var jag? Intrång, förbjuden mark..ja just ja....

Vid två tillfällen idag har jag blivit slav under mina mopsgener, tvångsmässigt äta syndrom! Kattungens hemmakvarter var mitt mål idag.
Jag har lärt mig att många intrång dit bjudit på kattmat, massor av härlig kattmat! Vid mitt första intrång idag hade någon stulit min skatt! Besviken börjar jag kolla runt, sniffar och kollar och försöker hitta något annat. Jag lägger min runda mopsmix ögon på en märklig grotta i plast.Jag är nyfiken och på upptäcktsfärd i förbjudetområde och hittar ett hål, jag kollar in och sniffar in en konstigt
frestande doft och en syn av strösslade go'bitar. Jag tar för mig i denna guldgruva. Allt trevlig har ju ett slut, husse stängde ner mitt gruvarbete. Jag raknar när husse läxar upp mig. Dock är jag ettrig som sig bör med ett terrierhjärta inom mig och hinner med ett nytt inbrott och go'bitsmys..Husse berättade ganska skarpt vad han tyckte och jag rakna på svansen samtidigt som min haka och underbett rasslar av strössel som sakta smälter samman med mitt saliv och bildar en lerig sorgkant runt min framskjutna haka.

Nu kommer chanserna till att lyckas med ytterligare gruvdriftsförsök minimeras men nu har jag fått smak på strössel bakelser och jag kommer att försöka igen.

Inga kommentarer: