2 augusti 2011

kursstart och träning

Igår var det dags för kursstart i agility, fortsättnings kursen! Jisses vad skoj det var, men lite jobbigt att vänta på sin tur.Jag har ju min svaga punkt, tålamod! Men tror nog att jag kommer bli bättre då jag kommer få öva under kursen. Tvåtassingarna fick bygga en bana som Eva bestämt. När Anna och de andra byggde satt jag snällt och vänta! Skällde inte alls, men svansen gick i ett. Det var en ganska enkelban, men med några svårigheter. Slalomen måste Anna lita på mig, sa Eva. Anna vill gärna trycka in mig för att hjälpa men det blir tvärtom! Det andra som var svårt var en snäv kurva, där det gällde att Anna Plocka in mig med rörelse och röst. Anna har lite svårt att avgöra NÄR hon ska börja " säga till" men det ska vi träna mer på.
Söndags
På söndagen åkte vi till Norrtälje för att träna med en kompis till Anna, Ullis. Det var skoj och vi blev flera som träna! Anna fick tipset att " fullfölja" få mig att göra det Anna visar! Fick gå lös i skogen med massa andra hundar, skojsigt även om jag helst leker med Åke. Tass Tass ska njuta av stuglivet i några dagar!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: