11 augusti 2011

4 dar på rad -Agility-

Tass Tass

AGILITY feber har vi visst råkat ut för! Sedan vi var på Skärgårdshoppet i
Söndags har det varit agility varje kväll *puhhh* kul men lite ovant! På Måndagen var min Anna borta hela dagen, hon drog innan vi hundar ens vaknat tyckte hon sa något om Nyköping?
sedan när hon dök upp vid 18:50 så fånga hon bara upp mig i hallen och "kasta" in mig i bilen, sedan gick det med mycket god fart till Häverö BK där resten av kursarna redan hade börjat bygga bana.Härligt tyckte jag och var verkligen på G! Jag har nog en väldigt bra ägare, man skulle säkert kunna ha mer otur i allafall.

Fortsättnings kursen del 2

 Det var riktigt roligt och det var verkligen full fart, jag sprang nästan som när jag får busrus raksvans tendens. Vi fick bra tips på kontaktfälts träningen, som vi måste träna på! på uppfarterna är det inga problem men jag mina långa ben kan missa på nedfarterna, som jag gjorde i söndags. Anna har blivit hårdare på mig gällande starterna, slut på tjvstarter vad det verkar? Anna påstår att det finns risk att hon hamnar i otakt med mig annars på banan.
Min Anna säger att jag är värd mer än alla pengar i världen.

Inga kommentarer: