7 augusti 2011

Skärgårdshoppet Agility tävling

Tass Tass
Idag var ett verkligen slut på sommarlovet vi fick vakna mycket tidigare än vi gjort de senaste veckorna! Moln på himlen och glad i sinnet märke vi att det var "hundgöra" som stod på schemat för dagen. Anna och Mattias packa våra burar gottiväskan och massa kaffe. Tävlingen var i samma stad som farmor farfar och mormor bor, nämligen Norrtälje knappt 1 timme iväg.
Vi kom i god tid för att få en bra plats, tvåtassningarna vill av någon andledning kunna se när de andra hundarna springer? Extra publikstöd fick jag av just farmor och farfar..farmor har sett alla mina tävlingar tror jag? iallafall många av de fyra jag nu varit på. Det var skoj att se agilityhinder efter mitt veckolånga sommarlov från agilityn=)
gänget! farfar Mats fotar!


Agilityklass
 var som vanligt först ut , filmklippet är från första loppet.
Det gick över förväntan Anna fick springa sig riktigt andfådd, och det har inte hänt på tävling förr. Jag missade ganska onödigt på slalomen, jag låste direkt på slalom efter tunneln, men Anna höll på att tveka, hon trodde nog att jag skulle gå för ett hopphinder som var lite framför tunneln. Det blev lite trixit  så jag åkte på 10 fel vid slalomen.
Balansen hoppade jag kontaktfältet, 5 fel! sen blev det faktiskt inga mer fel.


Nytt rekord JIPPI! 15 fel och placering 13 av 33 startande.

Hoppklassen
 blev lite skakig, jag var lite "springig" i benen och hade lite smålust att lekträna, men loppet gick endå ok. Jag blev diskad, men det var faktiskt Annas fel som inte gjorde sitt byte som hon planerat så jag fick ingen styrning för ett ögonblick så hoppade jag samma hinder två gånger. Slalomen klarade jag på första försöket och Anna skötte sig och inte störde när jag "slamade" på=) laddar upp disk loppet vid ett senare tillfälle, just nu njuter vi av mitt bästa lopp i karriären.

Inga kommentarer: