16 augusti 2011

Agility kurs

Tass Tass
Igår var det kurs dags igen! *voff voff* super kul, men jag var inte lika taggad som gångerna innan, om det berodde på att jag och husse var på en härlig skogspromenix ett par timmar innan med tokryck och blåbärsätande vet jag inte?

Det var en hoppbana som Eva hade satt ihop, inget slalom och däck dock, det är många som inte hunnit öva lika mycket på dessa hinder som jag och min pilot har! Vi hade som önske mål att på något sett få in lite slalom nästa gång! Det gick bra vi övade på bakombyten, alltså Anna ska byta sida bakom mig och inte framför som vid framför byten. Jag skötte mig bra, och till och med så bra att Eva försvårade lite för mig. Det känns skönt att vi hela tiden utvecklas framåt, jag börjar få ett bättre driv framåt även om vi kan lägga i några växlar till. Anna tog med sig min lilla bur så att jag bättre kunde koppla av mellan mina turer på banan. Eva har lagt upp det så bra med att vi tittar på varnadra så att vi kan se och lära, visst Anna är den som är kartläsare så det är hon som får kolla mest.

Inga kommentarer: