11 augusti 2011

DM HBK -toppen&botten-

Tass Tass
Igår blev det den fjärde dagen med agility på schemat, både jag och Anna var lite trötta och vädret hjälpte inte riktigt till. Det var hemma tävling på HBK Häverö BK , så husse var uppe på dagen och hjälpte till med alla hinder. Jag var lite extra knäpp, ja jag kunde liksom inte hålla mig från att skälla en heldel på andra hundar.

Botten
 Första loppet var verkligen mitt "snyggaste" någonsin en flipp eller rättare sagt en flopp. Jag kunde inte alls hålla fokus på Anna utan körde helt efter eget huvud. Anna tar på sig mitt beteende (lite) Anna och jag har bara umgåtts i agility sammanhang sedan i Söndags, inga promenixar och vanligt mys. Anna har nästan bara kommit hem och "kastat" med mig på träningar.

Husse Mattias kunde inte få igång kameran till första loppet, men som sagt det gjorde föga! Bilderna nedan är tagen av Ulla Huhta som stod ut i ösregnet, tack för att jag får visa bilderna här. Fler bilder från tävlingen kan ni se om ni klickar på länken under fösta bilden.
http://www.pbase.com/uih






Toppen
Andra loppet blev mitt bästa någonsin med regnet fallande på min spänstiga mopsmix kropp. Anna blev lite förvånad att jag verkligen hade samlat ihop mig! Jag har inte tajta svängar, och det syns både på tid och film. Ostbågar ska jag studera mera! Jag tar slalomen fint, tredjegången under tävling! jag får fem fel vid en tunnel då jag "vägrar" snurrar ett varv innan jag tar den.

Nytt rekord! fem fel + felfri slalom (+lite tidsfel) placering 4 i hopp totalt ----

Idag var min Anna uppe på klubben för att städa bort hinder och grejer, jag fick stanna hemma och vila. Resten av denna vecka blir det nog inte så mycket agility men på måndag ja då drar vi på tredje tillfället i fortsättnings kursen! Tass Tass

http://www.pbase.com/uih

Inga kommentarer: