20 maj 2012

Stockholms södra BK

Stolpe in, igen! andra pinnen
Tass Tass
Igår hade vi en sådan dära bra dag igen! Morgon tröttheten fanns inte alls hos mig, Anna vet inte om det bara var en tillfällighet eller om solens krafter även har påverkan på mig. Vi var uppe redan kl 5.00, jag var på sprudlande humör eftersom jag märkte att det var något speciellt på gång.
Lillhusse släppte vi av i Norrtälje hos kusinerna, och resten av flocken jag Åke Anna och Mattias siktade in oss på Farsta, och Stockholms södra BK.


hundklubbBekanta
På plats träffade vi Ingrid som opererat sin hand och hennes fyrverkeripjäs till hund Tintin. Han är riktigt snabb, men som i agility när det hela tiden handlar om små marginaler så brann stubinen av lite för fort för Tintin i går, två gånger.

Anna försökte hålla igång mig, mer än hon gjort tidigare. Jag var på toppen humör och ville helst hälsa på alla som fanns på plats.
Denna tävling var min tionde och min sjätte officiella tävling!

Hoppklass -Pinne, men ej fulländat lopp-
Först ut för oss under går dagen var hoppklass, allt gick fort och smidigt på tävlingen så Anna höll på att missa vår start. Loppet var inte fulländat och ni kan se "missarna"  jag faller ut lite och även om slalomen är betydligt bättre än den var senast är den fortfarande inte på topp. Anna kände endå att hon följde sin plan på banvandringen utom efter första tunneln, placerade sig lite långt ut så min bana inte blev rak. Kolla in filmen för att förstå vad jag menar. Kommentera jätte gärna, tycker att det är så roligt.

Kolla in loppet HÄR!

Agilityklass - inte kass, men kassa kontaktfält-
Inför Agilityloppet tänkte Anna att hon bara skulle köra, då jag på träning är orimligt nogrann på kontaktfälten och förbereder mig på tok för tidigt och tappar värdefull tid, jag är inte ström linjeformad för agility och måste försöka tjäna tid där det går. Farten var bättre på länge men ett hoppat kf efter balansen fick Anna lite ur fas, och hon slarvade med att skicka på tunneln så det resulterade i att jag tog ett varv runt tunneln innan jag tog rätt ingång. Totalt 10 fel blev det och en nionde plats av runt 26 startande. Det som var positivt var att jag verkligen ökade i slalomen, Anna testade att heja på, och det funkade och även det planerade bakombytet efter slalomen. Tyvärr trixade husse till det så att filmen blev filmad med husses urusla mobil.

Rosett- javisst-
Det var lite roligt att få min allra första rosett! Visst är det pinnar som räknas men rosetter är ju så stiligt att fotas med. Bonus, det verkar faktiskt inte så långt borta att jag ska få en till träningskompis. Husse och Anna (och lillhusse) längtar så, och jag har lovat att lära valpen allt jag kan.

pug in agility
2 pinnar i hoppklass


2 kommentarer:

Miqro och Marie sa...

Grattis Alice!! Vad duktig du är!! Och snabb!! Vi är imponerade! Klart att det är stiligt med rosett men det mest intressanta i det här inlägget var det sista du skrev... Vadå valp? När? Vad för nåt? Är det bestämt? Grattis igen till pinne och rosett!!

Unknown sa...

Tack