24 maj 2012

Malin Elfström jagar på Anna

Proffs träning
Jennifer och India ska starta
I onsdags var det åter igen lite träning, inte en helt vanlig träning utan en Malin träning på HBK. Alla tvåtassingar i agility gänget får lite extra gnista då Malin kommer, då vet alla att det verkligen vankas huvudbryn och "ahhaaa" upplevelser.

Hopp (san) Klass III

Först fick vi prova på en klass tre bana, och det blev många frågetecken för tvåtassingarna under banvandringen. Det är stor skillnad på att träna på klass III kombisar, och hel bana. Anna och jag tog inte hela banan men vi har fått den på papper så vid tillfälle skall vi åka upp till klubben och bygga banan på nytt. Anna vill inte köra för många gånger med mig, för att jag helst inte skall lära mig att det är ok med snigel fart på agility plan, det är planen i allafall.

våran tur? tänker India och Nellie
Klass I
Sedan blev det betydligt enklare, men allt är relativt! två varianter. Det vi i huvudsak skall jobba med är fart, och det hänger mycket på Anna, hon måste våga lite på att jag följer henne och att jag får jaga i kapp. Anna har så svårt för att släppa mig, och det resulterar tyvärr i att vi inte vinner några lopp. Min fysik är ju som bekant inte helt i linje med att göra topp resultat i agility. Anna måste försöka se partier där hon kan gasa, vi måste ju få upp farten. Två av loppen kan ni se nedan.


Tass Tass

Inga kommentarer: