17 maj 2012

stolpe in, pinne!

Märsta-Sigtuna BK

Tass Tass idag väcktes jag orimligt tidigt men  jag visst ju varför,  tävlings dag. Anna hade låga förhoppningar om min form. Anna och husse hade glömt stolarna hemma så först fick vi ta en tur in i Märsta för att kolla om någon stormarknad hade öppet, och tur för oss hade visst coop öppet 7-22 alla dagar! Det blev tre rosa stolar eftersom utbudet bestod i rosa fällstolar.

På plats träffade vi Jennifer och hennes mamma och självklart Ingrid, det var kul att de flesta "aktivt" tävlande från Häverö BK var på plats. Det var ruggit första delen av dagen men senare lyste solen. Jennifer glänste och vann med fem sekunder i agilityklassen!

Agilityklass -flopp lopp-

Anna fick inte igång mig riktigt och jag vet själv inte varför jag var seg, men visst jag är lite morgon seg. Loppet var mycket ojämnt och mitt tempo var mer som en skadad skabbräv i slutfas..som slutade med att jag vägrade ut mig.

Anna som är lite av en tävlings människa blir som ättika en bra stund efteråt, inte mot mig men mot husse och andra tvåtassingar. Det värsta hon vet är att ha en skadad skabbräv med sig på plan, hon vet att det till stor del beror på henne själv det är även därför hon blir lite bitter.

Hoppklass -pinne-

När det var dags för nästa lopp, försökte Anna tänka bort loppet innan och tävlingen innan dagens. Finns inget bra med att ha demoner med sig i nya lopp. Överlag är vi nöjda, eftersom vi nollade och fick vår allra första pinne! Det som drar ner de mest översvallande känslorna är den otroligt långsamma slalomen, tappar troligen vinsten på den niten. Anna märkte direkt från slalom ingången att det skulle gå långsamt, och då jag har börjat så segt är det svårt för Anna att "heja på" då jag lätt går ur. Konstigt, Anna kan heja på när jag genomför slalomen enligt regelboken, men inte i gångslalom. Nedan kan ni se vad jag menar.

2 kommentarer:

Gun sa...

Stort dubbelgrattis..hallo det fattas en blogg för i dag. Hi hi.

Unknown sa...

Det kommer! Tack! det är så roligt med agility!