27 maj 2012

Trillar in pinnar!

Dubbel nolla
Lördagen började lovande med att jag innan avfärd lyckades krafsa sönder dragkedjan till min bur så husse måttligt glad hämtade min stålbur.När buren var bytt och fotbollsskor kaffe och salami var i Forden gick färden mot Väsby BK.
 Vädret var bra men ruggit i skuggan. Vi träffade genast på Jennifer och hennes mamma Linda, vi fick dela tält, det var mysigt jag åke och Mellwin i samma tält dock inte i samma bur.
Det var ssååå nära för Jennifer och Mellwin i hopploppet, Jennifer stannade till ett litet ögonblick och Mellwin "rev" långhoppet, fem fel och en femteplats, de fick i allafall bästa tid! Ingrid och Tintin fick vi snacka lite med också, tyvärr blev det bara två disk för Tintin och Ingrid.

Hopp i hoppklass

sötaste Miqro
Anna gick banvandringen och träffade på Marie, Miqros ägare!De pratade lite om allt, och gav varandra lite tips. Anna trodde jag skulle ha svårt med ingången i slalomen då den kom direkt efter platten, men det gick skapligt. Anna kände sig ganska säker på banan, och följde sin plan. Farten var bra, även om jag tappade otroligt mycket i slalomen. Kolla in filmen! hur det gick? en andra placering och en fin fin pinne, min tredje i hoppklass.

Hoppklass Väsby BK  (klicka på länken för att se filmen)


YES! agilityklass

Anna som nästan satt och blev trött i väntan på agilityklassen, blev väldigt förvånad när jag svarade på uppvärmningen innan, vi busade och Anna fick mig att skälla och göra snabba tricks. Banan hade ett ställe där Anna trodde det skulle kunna gå fel, och där det nästan blev fel! Anna hade is i magen när hon tappade kontakten med mig och väntade in så jag skulle höra hennes "hopp" det fixade sig fint och resten av loppet gick toppen, slalomen gick bättre än på länge! Anna visste inte då om det hade blivit en vägran vid "trix" stället så hon slappnade av bra och kunde peppa mig bättre i slalomen. Hur det gick? en tredje placering och en fin fin fin 1:a agilityklass pinne.

Agilityklass Väsby BK (klicka på länken för att se filmen)


Mål och mening med vår färd
Anna har haft pinne som mål i år, och nu står vi här med 4 pinnar! Anna har ett nytt mål, ett svårt mål. Nu när vi  placerat oss 4,3,2 så måste det naturliga bli en 1:a placering!  det får väl vara vår stora morot, eller salamibit! men som Ingrid säger :

"det är pinnarna som räknas"
två rosetter och två pinglor

Inga kommentarer: