5 juni 2011

Video: Officiell tävling Häverö

Tass Tass
Idag har det varit en fart fylld dag med många härliga intryck, och några lite väl närgångna;P
 Morgon började mycket tidigt för att vara mig! Vi hade en tävlingsdag här hemma på våran klubb Häverö bk. Vi var på¨plats redan kl 9.00, lite jobbigt med alla hundar (vissa vill jag så gärna skälla på, men det verkar inte så poppis hos min Anna) Jag blev mätt, och som vi (eller mest Anna) hoppades hamnade jag i small klassen, alltså med hundar under 35 cm i manken!
Fika! några av mina fans!
Jag hade en liten hejarklack! farmor, farfar( det är han som filma;P) Madde och lillhusses små kusiner Alva Enja och lilla Vilja (ja så självklart flockbror Åke och husse) Det var härligt med lite sällskap mellan loppen.
Jag skötte mig bra tyckte Anna, men jag blev diskad i 3/3 lopp;) sista loppet var jag helt slut, men följde ganska väl genom banan, utom när vi kom till ena långsidan då det var massa härliga människor lite för nära än vad jag är van med. Jag gick ut på samma plats alla tre loppen (ni ser vart på videon) Anna tyckte det kändes extremt långsamt på banan, men när vi kollade filmen går det ganska bra, även om jag har mer fart för framtiden. Slalomen var lite besvärlig igen. Det verkar dock vara vanligt under large klasserna satt min Anna som skrivare och många körde bort sig i slalomen. Vi får träna lite mer slalom under sommaren=)
Nu så måste jag vila mig, och hoppas att vi snart får komma ut och tävla igen. Vi längtar till vårt första icke diskade lopp;P Kommentera gärna videon, tips är alltid kul. Tass Tass på er!


Inga kommentarer: