19 juni 2011

Regn, SM och passivitet

Tass Tass
Idag började morgonen ovanligt tidigt! Anna drog upp mig från drömlandet straxt efter fem. Jag förstod ganska snart att vi skulle iväg på någonting, jag är inte dum ja! När min Anna står och grejar med sitt fejjs vid spegeln och borstar håret.
Åke var knappt vaken han heller, och han som alltid är på G. Vädret var inte det bästa och regnet hängde verkligen i luften. Jag har det lite svårt att koppla av i bilen utan ställer mig hela tiden upp för att kolla ut. Vi åkte genom Norrtälje för att sedan komma fram till Solan och Polishögskolan vid 7.45.Vid polishögskolan var det inte dagen till ära en massa poliser utan mängder av hundar i alla modeller och storlekar dock övervägde nog rasen "shelti" och Border collie;P Att dessa raser var överrepresenterade berodde nog främst på att det var SM i agility. Det var härligt med alla dofter och intryck, och jag skällde bara till några korta stunder! Anna tyckte jag var extremt duktig om man tittar på hur jag uppträtt tidigare. Det var massa tält överallt och hundfolk! Vi satte oss nära agilitybanan och kollade in de snabba duktiga hundarna! Tänk om jag och Anna nångång kan bli så duktiga? Det gick verkligen undan och speakern var underhållande och gjorde att man inte tänkte så mycket på regn stänken!
"bara" publik!


hundfolk skyr inga väder!

Åke skötte sig som publik liksom jag


Vi hejade lite extra på Ullis och henns borderterrier som gjorde sin SM debut i år, och vilken debut! de placerade sig på en 10:e plats med 0 fel.
Vi hundar fick sitta en stund i bilen, och när Anna och Mattias kom tillbaka hade de med sig fin fin godis ox-svansar!

När vi senare när skyn verkligen hade öppnat sig gav våra tvåtassingar upp och åkte till Norrtälje för att plocka upp lillhusse som tillbringat helgen med sin mormor och Rolf, men de hade inte seglat tillbaka så vi passade på att besöka "farmor" och "farfar" de bjöd på kaffe och vi hundar sov mest hela tiden.
*gäsp*  snacka om att jag fått passivitets träna idag! det måste vi göra lite oftare.


Lillhusse segla istället!

Inga kommentarer: